Effectieve productteksten schrijven

Effectieve productteksten schrijven

Dat de content op een website van groot belang is lijkt bij de meeste mensen wel bekend te zijn. Veel bedrijven houden een blog bij om zo hun website te voorzien van content en potentiële klanten te informeren en overtuigen. Vreemd genoeg lijkt het bij webwinkels nog niet helemaal door te dringen. Waarschijnlijk mede doordat het tijdsintensief is om al je producten van goede content te voorzien.

Toch is het zeker de moeite waard. Het heeft namelijk grote invloed op je conversie. Hieronder enkele tips voor goede productteksten.

  1. Schrijf voor je doelgroep, denk na over de gewenste ‘tone of voice’. Schrijf je informeel of zakelijk? Ga je in op alle details van je product en verstrek je uitgebreide achtergrondinformatie of moet het juist zo kort mogelijk?
  2. Veel webwinkels gebruiken de teksten uit de catalogus van de fabrikant. Het gevolg is dat alle teksten van de verschillende webwinkels hetzelfde zijn. Dit is ook zichtbaar in Google. Gebruik de tekst van de fabrikant als bron, maar schrijf unieke teksten. Dan val je op, ook in Google.
  3. Wees altijd duidelijk en eerlijk over je product. Zo voorkom je ontevreden of slecht geïnformeerde klanten.
  4. Test het verschil. Verander niet in een keer alle teksten maar wijzig een deel van de teksten en analyseer door middel van Google Analytics de effecten.

Vragen over copywriting of web analyse voor webwinkels? Wij gaan graag met je om de tafel zitten om te kijken naar de beste oplossing voor jouw webwinkel.

Google Glass nu ook in Europa beschikbaar

Bekijk bericht

Virtuele paskamer bij de Bijenkorf

Bekijk bericht